?>
×
Wybierz markę by otrzymać dedykowane oferty

Abarth szósty rok z rzędu jest oficjalnym dostawcą silników we włoskich i niemieckich Mistrzostwach F4

30.04.2019

W Niemczech i we Włoszech rozpoczynają się Mistrzostwa Formuły 4 powered by Abarth. BolidyTatuus biorące udział w Mistrzostwach F4 wyposażone są w silniki Abarth T-Jet o mocy 160 KM. F4 to "szkoła" dla setek młodych kierowców, którzy awansują kiedyś z toru kartingowego do Formuły 1.

W zeszły weekend rozpoczął się w Niemczech nowy sezon sportowy 2019-ADAC F4 Championship powered by Abarth. Jego bohaterami są obiecujący, młodzi kierowcy oraz bolidy Tatuus napędzane silnikiem Abarth 1.4 T-Jet. Silnik Abartha zaprojektowany zgodnie ze specyfikacją FIA odnoszącą się do jazdy kierowców w wieku poniżej 15 lat, oferuje 160 KM, a dzięki korzystnemu stosunkowi masy do mocy, bolidy mają niezwykłe osiągi. 

Na niemieckim torze Oschersleben rozegrała się pierwsza runda ADAC F4 Championship powered by Abarth, w której wystartowało 18 bardzo młodych kierowców, z czego trzech było zwycięzcami w trzech pasjonujących, tradycyjnych wyścigach Mistrzostw F4: Brazylijczyk Gianluca Petecof, Niemiec Niklas Krutten oraz Czech Roman Stanek.

Od 3 do 5 maja na torze Vallelunga odbywać się będzie Italian F4 Championship powered by Abarth, w którym wystartuje ponad 30 kierowców, reprezentujących 15 krajów. Celem tych Mistrzostw jest umożliwienie młodym talentom zaczynającym na torach kartingowych rozpoczęcia startów w wyścigach (już w wieku 15 lat) i pokierowania bolidem. F4 to wysoce szkoleniowa formuła z przystępnymi kosztami wpisowymi, przez którą przechodziło już wielu kierowców, lądujących finalnie w wyższych seriach, dzięki filozofii pokrywającej się z filozofią marki Abarth, która od czasów swojego założyciela Carla Abartha, pozwalała kolejnym pokoleniom kierowców zwrócić na siebie uwagę. 1.4 T-Jet opiera się na silniku Fire, w którym zamontowana jest turbosprężarka o niskiej bezwładności, która pozwala uzyskać doskonałe osiągi już przy niskich obrotach: maksymalną moc 160 KM przy 5500 obrotów/minutę i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 3500 obrotów/minutę. Jest to udany samochód, zważywszy, że setki młodych, pochodzących z pięciu kontynentów, miało sposobność wejść do gry i zademonstrować swój talent. Niektórzy z nich, na przykład Kanadyjczyk Lance Stroll, zasilają dzisiaj szeregi zespołu Formuły 1, tak samo, jak Mick Schumacher, który niedawno miał okazję przetestować w oficjalnych testach bolidy Ferrari i Alfa Romeo. 

Poniżej zamieszczone są harmonogramy dwóch serii:

Niemcy - ADAC F4 Championship powered by Abarth

  • 26-28 kwietnia - Oschersleben
  • 7-9 czerwca - Red Bull Ring
  • 26-28 lipca - Hockenheim
  • 9-11 sierpnia - Zandvoort
  • 16-18 sierpnia - Nurburgring
  • 13-15 września - Hockenheim
  • 27-29 września - Sachsenring

Italian F4 Championship powered by Abarth

  • 3-5 maja - Vallelunga
  • 17-19 maja - Misano Adriatico
  • 5-7 lipca - Hungaroring
  • 12-14 lipca - Red Bull Ring
  • 30 sierpnia/1 września - Imola
  • 4-6 października - Mugello
  • 18-20 października - Monza

Pierwsza edycja Italian F4 Championship powered by Abarth odbyła się w 2014 roku. W 2015 roku odbyły się z kolei pierwsze Mistrzostwa w Niemczech.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą Samochodów Abarth.